Nordik Walking csoport kirándulás 2016

SZAKMAI BESZÁMOLÓ

NORDIC WALKING CSOPORT KIRÁNDULÁS – 2016 MÁJUS 28.

A tokaji Egészségfejlesztési Iroda egy kirándulás lehetőségével jutalmazta meg a kitartó és Nordic walking csoport tagjait.

A nordic-osokkal május 28-i szombatra terveztünk egy zempléni körutat, melynek első állomása a felújított Füzéri vár volt.

Reggel 8 órakor gyülekeztünk  a hagyományos találka helyen, a parkolóban ahol már a 20 fős busz várt ránk.

Tarcalon, Mádon és Abaújszántón további tagokat vettünk fel. A tervezettől kicsit később érkeztünk a várhoz mivel nem számoltunk a tarcali útviszonyokkal.

Egészen a hegy tövéig buszoztunk, ahol kiépített parkoló várja a turistákat. Mindannyian jártunk már korábban ezen a festői helyen és emlékünkben a szép élmények mellett a nagyon meredek kaptatós út maradt meg. Segítségül természetesen a nordic botjainkat használtuk. Kisebb pihenőket tartva hamar felértünk a felvonóhidas kaputoronyhoz.

Az Alsóvárból először falépcsők, majd feljebb, évszázadok alatt kikopott sziklába vájt lépcsősoron kapaszkodtunk fel a Felsővárhoz, útközben egyre szebb kilátásban gyönyörködtünk. Most látszott a csapat erőnlétén, milyen sokat jelent a rendszeres mozgás, az állóképességünkre igazán büszkék lehetünk.

A várban megtekinthettük a kialakított várkonyha helyiségeit, melyeket korhűen rendeztek be. A palotaszárny tornácos folyosóiról benézhetünk a felújított termekbe, az ebédlőbe, a hálószobákba, a férfi és a női palotaszárnyba, ill. a kápolnába. Részletes ismertetőt kaptunk a vár egyik munkatársától, aki korhű jelmezben mesélt a vár történetéről.

Következő állomásunk a Füzérradványi Kastély volt, ahova sajnos nem jutottunk be zártkörű rendezvény miatt, ellenben a romantikus angolparkban megtekintettük a híres és népszerű Rákóczi platánt, melyet 1721-ben ültettek.

Kirándulásunk utolsó állomása a Smaragdvölgy volt. Ismeretlen volt számunkra ez a pihenőpark, de a honlapja alapján kellemes helynek ígérkezett. Ideális kirándulóhelyre bukkantunk. Ez a csendes, tiszta, gyönyörűen rendezett völgy tökéletesen alkalmas minden pihenni, túrázni, kikapcsolódni vágyónak. Bejártuk a tansövényt a közeli hegyen, sétáltunk a halastavak körül, pihentünk és felfrissültünk az étterem teraszán.

A természet a legjobb terápia. A feltöltődés egyik legjobb forrása a túrázás, kirándulás. A hegyen, völgyön, friss levegőn eltöltött idő megújulás a stresszes túlhajszolt szervezetünknek.

Kellemes nyárias időben, jó hangulatban telt el ez a szép nap, mindenki jól érezte magát.